Lanýžové degustační menu

Lidé z okrajových částí Olomouce nemají možnost dopravit se na kole do práce bezpečně

Lidé z okrajových částí Olomouce nemají možnost dopravit se na kole do práce bezpečně

21. 09. 2017 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Nezisková organizace Olomoučtí kolaři usiluje o úbytek automobilové dopravy tím, že se snaží iniciovat návrhy na vylepšení cyklodopravy v Olomouci. Chtějí, aby se i cyklisté mohli bezpečně dopravit do práce. „Co si myslím, že je v Olomouci hodně špatné je zpřístupnění jednotlivých okrajových částí města Olomouce,“ říká předseda neziskové organizace Jan Machovský.

luneta banner

Nyní se řeší cyklostezka u Dolní Novosadské ulice, což je perfektní. Jedná se bohužel jen o špičku ledovce. Máme tu části jako je třeba Holice, Chválkovice a mohl bych pokračovat. Těch částí je hodně a nejsou zpřístupněné," podotýká Machovský. Dává za příklad Staré Hodolany, kam aby se člověk dostal na kole, musí jet buď kolem Ambulatoria, nebo vůbec. Musel by slézt z kola a podejít pod železnicí.

Město Olomouc nyní řeší lávku přes dráhu na Holický les, což ovšem dle Kolařů není řešení. „Je to delší o mnoho kilometrů, není návaznost na část cyklostezky na konec ulice Šlechtitelů, takže zase špatně. Dávají se tady priority z politického hlediska a ne z toho, co chceme my. Je tu vymyšlený nádherný projekt cyklopruhy z Holice až k Baumaxu, kde už začíná cyklostezka a město tohle zruší a dají přednost lávce, která se pohybuje v hodnotách 45 miliónů a přejdeme přes lávku a nic," podotýká Machovský. „Dostat se na kole například do Pavloviček, to je o nervy. Slavonín, to je jak kdyby zapomněli, že existuje," pokračuje předseda Olomouckých kolařů. Dokud na sebe nebudou cyklostezky logicky navazovat, zvolí si dle něj lidé při cestě do práce spíše automobil či veřejnou dopravu, což je, jak sám tvrdí, škoda. Olomouc je na kole moc pěkná, a když máte možnost místo MHD jet na kole z práce a svítí sluníčko, tak je ta cesta mnohem příjemnější.

Na velikost města je cyklostezek opravdu málo. „Kdybych měl být kritický, řekl bych, že jsme oproti jiným městům v plenkách," říká Machovský. Podotýká ovšem, že za nového cyklokoordinátora už se začalo alespoň něco dít. Město Olomouc ale naslouchá lidem a jeví zájem o podněty od veřejnosti i od Olomouckých kolařů, kteří se snaží lobovat za lepší cyklistické podmínky ve městě. Město Olomouc realizuje spoustu stojanů, jak před úřední budovy, tak před větší místa, kde se něco děje. „Řeší velice dobře informační stojany na uzlových páteřních cyklotrasách," tvrdí Machovský.

Olomoučtí kolaři, ve spolupráci s cyklokoordinátorem města Olomouce a také se spolkem Moravská stezka, chystají nové projekty cyklostezek, připravují se také dokumentace pro stavby cyklostezek. Funkce cyklokoordinátora je městě velmi důležitá, protože cyklokoordinátor se zasazuje o prosazení požadavků cyklistů na městě a tak přispívá k celkovému zlepšení cyklistické dopravy v Olomouci.

-kz-

Další články