Lanýžové degustační menu

Na trať mezi Šternberkem a Uničovem se vrátí vlaky. Už zítra!

Na trať mezi Šternberkem a Uničovem se vrátí vlaky. Už zítra!

foto: Správa železnic

08. 09. 2021 - 14:04

Elektrizace na trati mezi Olomouci a Uničovem se pomalu chýlí ke svému konci. Stavbaři se po zprovoznění úseku mezi Olomoucí a Šternberkem zaměžili na patnáctikilometrový navazující úsek, který vede do Uničova. Během půlroční výluky se jim podařilo rekonstruovat železniční svršek i spodek a provést elektrizační práce. Cestující budou moct využít také čtyři revitalizované zastávky. Vlaky se na trať vrátí už zítra, ve čtvrtek 9. září.

"V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti došlo k celkové rekonstrukci železničního svršku a spodku, odvodnění i zabezpečení trati. Práce zahrnovaly také výstavbu trakčních stožárů a trolejového vedení pro stejnosměrnou napájecí soustavu, která bude zároveň již připravena na budoucí přechod na střídavou trakci," informovala Správa železnic v tiskové zprávě.

Všechny zastávky mají nově vybudovaná nástupiště s výškou hrany 550 mm nad kolejí. To má umožnit pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Na zastávce v Uničově má nástupiště stejně jako ve stanicích délku 110 metrů, na dalších zastávkách je pak délka 90 metrů.

"V Újezdě u Uničova se cestující dostanou na vnější nástupiště u koleje číslo 3 po přilehlém přejezdu. Všechna nádraží jsou bezbariérová, v rámci úprav se zřídily přístřešky pro cestující, nový orientační a informační systém a osvětlení stanic, zastávek i přístupových cest. Nástupiště budou monitorována kamerovým systémem, stejně jako vybrané frekventované přejezdy," informovala správa.

Mezi Šternberkem a Uničovem je teď celkem 10 přejezdů, které jsou zabezpečené výstražnými světly a závorami. Před modernizací měl závory jen jeden, sedm pak bylo osazeno světelným zabezpečením a 3 měly výstražný kříž. Jeden z přejezdů s výstražnými kříži byl zrušen bez náhrady.

"V úseku budou ještě do prosince v menším rozsahu probíhat práce na trakčním vedení a dokončovací stavební práce. Na příští rok jsou potom naplánovány činnosti spojené se zprovozňováním zabezpečovacího systému ETCS. Modernizace celého třicetikilometrového úseku z Olomouce do Uničova začala v srpnu 2019," stojí dále v informacích Správy železnic.

Co se týče rychlostí vlaků, jako první regionální trať bude mít maximální povolenou rychlost až na 160 kilometrů za hodinu. A to i díky vyšší bezpečnosti provozu, kterou zajistí evropský zabezpečovací systém ETCS. Náklady na stavbu se vyšplhají na 4 miliardy korun, stavba bude podpořena mimo jiné Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Doprava a to částkou převyšující 1,5 miliardy korun.

Další články