
Tramvaje se vrátily na poškozenou trať, musí jet pomaleji
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
foto: Pixabay.com
12. 12. 2023 - 20:05
Měření rychlosti ve Švabinského ulici ve Chválkovicích a Dalimilově ulici v Chomoutově dokončuje ověřovací provoz. Od Nového roku už budou naměřené přestupky procházet celým agendovým systémem přes validaci městskou policií, vyhodnocení přestupku až po vyměření příslušné pokuty.
Během podzimu byla v rámci testovacího a ověřovacího provozu prověřena funkčnost a provázanost všech částí agendového systému a od začátku ledna může být spuštěn ostrý provoz. Nejen předběžné měření rychlosti v minulosti, ale také tento zkušební provoz prokázaly, že k překračování rychlosti v těchto místech skutečně dochází a že požadavky městských částí na instalaci radarů byly oprávněné. V rámci ORP už město eviduje další požadavky na realizaci zpracování dat z plánovaných lokalit k umístění stacionárních radarů.
Začátek měření v prvních lokalitách byl poměrně složitý kvůli konfiguraci nového systému, rozšíření do dalších lokalit už může být mnohem pružnější. „Pořízení automatického měření rychlosti bylo svázáno také s pořízením agendového systému, který bude data automaticky zpracovávat a který město Olomouc dosud nemělo. Nyní už je vše nastaveno na ostrý provoz a kromě toho, že dále bude samozřejmě možné do systému přidávat další radary, bude systém sloužit také k automatizované kontrole registračních značek vozidel pro kontrolu úhrady parkovného,“ upřesňuje vedoucí odboru agendy řidičů a motorových vozidel Ivan Rašťák.
V první polovině příštího roku by tak měly radary přibýt také na Přerovské a Okružní ulici, výhledově potom na Jižní. Na základě požadavků komisí městských částí a po konzultacích s Policií ČR provádí městská policie kontrolní měření na téměř 50 místech. „Rozšíření systému o další měřicí zařízení, jako jsou nyní v Chomoutově nebo ve Chválkovicích, však musíme prověřit z hlediska kapacit i funkčnosti. Zájem z městských částí je veliký, ale každou lokalitu je třeba posoudit a také schválit ze strany Policie ČR na základě statistických výstupů,“ vysvětluje ředitel Městské policie Olomouc Pavel Skalický.
Měření rychlosti v obou nových lokalitách probíhá v obou směrech. Kombinuje úsekové měření a okamžité měření rychlosti. Ostrý provoz začne 1. ledna 2024.
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
Olomouc – Bohužel to není aprílový žert. Tramvaje z centra města Olomouce na zastávku Nová Ulice…
Byl běžný páteční den a Radek si vyzvedával svého zdravého syna na fotbalovém tréninku. Plánování…