Zde může být vaše reklama.

Prostějovské technické služby dostaly od inspekce pokutu, porušovaly zákon

Prostějovské technické služby dostaly od inspekce pokutu, porušovaly zákon

13. 06. 2017 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Společnost FCC Prostějov, dříve známá jako A. S. A. si zadělala na problém, který musela řešit až Česká obchodní inspekce. Na automatech na placení parkovného totiž neuváděla, že po první hodině stojí jednotlivé minuty méně a že není nutné platit za celou započatou hodinu. Inspekce za to dala firmě majetkově spjaté s prostějovskou radnicí pokutu 5 tisíc korun. Pikantní na celé věci je fakt, že na problém byli členové vedení města i zaměstnanci technických služeb upozorněni už před třemi lety.

Že je na parkovacích automatech na veřejných parkovištích v centru Prostějova něco špatně, upozornil v červnu 2014 občan Prostějova Petr Ošťádal. Konkrétně problém spočívá v tom, že na ceníku na automatech se uvádí, že první hodina parkování stojí 10 korun a každá další započatá také 10 korun. Jenže, po první hodině parkování je možné si dokoupit další minuty – konkrétně za šest minut zaplatíte jednu korunu.

Ošťádal tehdy oslovil dva tehdejší náměstky primátora – dnešní primátorku Alenu Raškovou (ČSSD) a tehdejšího člena dozorčí rady společnosti A. S. A. TS Prostějov Jiřího Pospíšila (Pévéčko). „Náměstkyně Rašková slíbila, že se na to podívá, náměstek Pospíšil se usmál a řekl, že tedy zdražíme parkovné na dvacet korun a bude po problému. S tím jsme se rozešli. Tehdy moje stížnost neměla na stav parkovacích automatů žádný vliv,“ konstatuje po letech Petr Ošťádal.

Ten to však nevzdal a posléze se obrátil na Českou obchodní inspekci s tím, že podle něj dochází neuvedením úplného a jasného ceníku k porušení zákona na ochranu spotřebitele. Kontroloři, kteří fungování automatu sami vyzkoušeli v terénu, mu dali za pravdu a společnost FCC Prostějov uznali vinnou ze spáchání správního deliktu. Za ten jí uložili pokutu 5 tisíc korun a povinnost uhradit fixní náklady řízení ve výši jedné tisícikoruny.

„Tím, že účastník řízení jako kontrolovaná osoba v postavení prodávajícího neinformoval v souladu s cenovými předpisy spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením cenou, ani informaci o ceně služeb jinak vhodně nezpřístupnil porušil právní povinnost a dopustil se tak správního deliktu,“ stojí v odůvodnění příkazu o pokutě z obchodní inspekce.

Ošťádal rozhodnutí vítá, ale poukazuje, že celá situace mohla být vyřešena už dávno. „Úplně banální problém, který bylo možné vyřešit v červnu 2014 zvednutím telefonu, se táhnul téměř tři roky. Ceník na parkovacím automatu je vylepen ve správném tvaru, pokuta snad bude mít rovněž preventivní účinek,“ uzavřel Ošťádal.

 

Jakub Čech

Další články